همه چیز درباره آزمون لیسانس به پزشکی

ادمین
16 شهریور, 1402
1 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
همه چیز درباره آزمون لیسانس به پزشکی

همه چیز درباره آزمون لیسانس به پزشکی

آزمون لیسانس به پزشکی فرصتی است که در پیش روی علاقه مندان رشته پزشکی قرار گرفته است. این آزمون ویژه آن دسته از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته رشته های علوم تجربی و ریاضی است. اگر می خواهید همه چیز درباره آزمون لیسانس به پزشکی و همچنین شرایط و منابع درسی این آزمون بدانید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

طرح جدید آزمون لیسانس به پزشکی

طرح جدید آزمون لیسانس به پزشکی

آزمون لیسانس به پزشکی1403

همه ساله دانشگاه علوم پزشکی تهران تعدادی از دانشجویان رشته پزشکی خود را از طریق آزمون لیسانس به پزشکی جذب می نماید. ثبت نام این آزمون در سال های گذشته از اوایل دی ماه آغاز می شد. به احتمال زیاد برای آزمون لیسانس به پزشکی 1403نیز در همین بازه زمانی ثبت نام صورت گیرد. علاقه مندان به شرکت در این آزمون لازم است قبل از اقدام به ثبت نام از شرایط آزمون باخبر باشند. لذا لازم می دانیم تا در مورد طرح جدید مصوب شده برای این آزمون نکاتی را طرح نماییم.

طرح جدید آزمون لیسانس به پزشکی برای سال 1403

در طرح جدید آزمون لیسانس به پزشکی برخی از محدودیت های قبلی از میان برداشته شده است. از جمله محدودیت هایی که قبلا در مسیر ثبت نام داوطلبان برای این آزمون وجود داشت عبارت بود از :
• وجود محدودیت سنی؛ این محدودیت پیش از این داشتن سن 25 سال و کمتر برای شرکت کنندگان بود. البته دوره خدمت ضرورت و پروژه های تحقیقاتی شامل این موضوع نمی شد. در طرح جدید اما این محدودیت سنی از شرایط آزمون لیسانس به پزشکی برداشته شده است. بنابراین افراد علاقه مند با هر رده سنی می توانند در این آزمون شرکت نمایند.
• شرط معدل دیپلم بالای 18؛ این شرط زمانی درست بود که بتوان گفت همه داوطلبان در دوره دیپلم خود از امکانات و شرایط آموزشی یکسانی برخوردار بوده باشند. در صورتی که عدالت آموزشی در تمامی استان های کشورمان به یک میزان رعایت نشده است. لذا وجود این شرط به عنوان یک محدودیت اضافی تلقی شده و در طرح جدید برای آزمون برطرف گردیده است.

لیسانس به پزشکی

لیسانس به پزشکی

شرایط آزمون لیسانس به پزشکی

از جمله شرایط این آزمون که لازم است داوطلبان گرامی مورد توجه قرار دهند، می توان به شرایط زیر اشاره نمود؛
• داوطلب می بایست از مقطع کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته یکی از رشته های علوم تجربی یا ریاضی فارغ التحصیل شده باشد. لازم به ذکر است که مقاطع بالاتر ( کارشناسی ارشد و دکتری) مجاز به شرکت در این آزمون نمی باشند.
• معدل مقطع لیسانس داوطلب می بایست از 16 بالاتر باشد( استعدادهای درخشان و رتبه های زیر 500 کنکورهای سال قبل از شرط معدل مستثنی می باشند)

آزمون لیسانس به پزشکی

آزمون لیسانس به پزشکی

منابع و دروس طرح شده برای آزمون لیسانس به پزشکی

آزمون لیسانس به پزشکی در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می گردد. مرحله اول متشکل از یک آزمون کتبی می باشد. این مرحله دارای منابعی است که داوطلبان می بایست قبل از شرکت در آزمون از آن اطلاع داشته باشند. منابع کتبی برای این آزمون عبارتند از؛
• فیزیولوژی
• آناتومی
• ژنتیک
• بیوشیمی
• بافت شناسی
• ایمنی شناسی
• فیزیک شناسی
• جامعه شناسی مقدماتی
• روان شناسی عمومی و …
در نهایت ذکر این نکته لازم است که برای هر یک از این دروس منابع متفاوتی در بازار موجود است اما تیم پزشکی دکتر رحیمی کامل ترین و جامع ترین منابع را برای داوطلبان عزیز فراهم کرده است که داوطلب بنا به توانایی خود می بایست از منبع موردنظر بهره ببرد.

میانگین امتیاز 5/5 تعداد رای : 2

1 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.