صفر تا صد آزمون لیسانس به پزشکی

آزمون لیسانس به پزشکی

در این مقاله چه میخوانید

صفر تا صد آزمون لیسانس به پزشکی

در این محتوا قصد داریم از صفر تا صد در مورد آزمون لیسانس به پزشکی و مراحلی که باید طی شود توضیحاتی را ارائه دهیم.
در ابتدای توضیح مختصری از این آزمون داشته باشیم . آزمون لیسانس به پزشکی آزمونی است که دانشجوی پزشکی یا دکترای عمومی از مقطع کارشناسی جذب می‌نماید.

مقدمه ای در مورد تیم دکتر رحیمی

اگر شما هم ازآن دسته افرادی هستید که علاقه مند به شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی هستید ولی خواندن مقالات مختلف شما را حسابی گیج کرده است ، این مقاله که توسط تیم دکتر رحیمی تهیه شده است برای راهنمایی شماست.

قدم به قدم برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی

شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی چندین شرط اولیه از قبیل شرط سن ، شرط معدل دیپلم ، شرط معدل کارشناسی و مدرک زبان دارد که شما در صورت داشتن این شرایط می‌توانید در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنید.
از بین شروط گفته شده مهم ترین شرط داشتن مدرک زبان می‌باشد که شما به راحتی می‌توانید با استفاده از پک جزوات زبان آزمون لیسانس به پزشکی تیم آموزشی دکتر رحیمی مدرک زبان خود را کسب نمایید و جای نگرانی نمی‌باشد.

همچنین توجه فرمایید که شرط سن و شرط معدل دیپلم به احتمال زیاد در آیین نامه جدید لیسانس و پزشکی حذف خواهد شد و از ثبت نام پیش رو و در سال جدید شما به راحتی می‌توانید بدون داشتن شرط سن یا شرط معدل در آزمون لیسانس به پزشکی ثبت نام نمایید.

قدم دوم برای آزمون لیسانس به پزشکی پس از داشتن شرایط ذکر شده این است که شما با استفاده از منابع مناسب آزمون لیسانس به پزشکی شروع به مطالعه دروس آزمون لیسانس به پزشکی نمایید تا بتوانید در آزمون کتبی موفق گردید و در صورتی که جز قبول شده‌های آزمون کتبی لیسانس به پزشکی باشید شما به آزمون مصاحبه لیسانس به پزشکی دعوت خواهید شد.

تاریخ ثبت نام و برگذاری آزمون لیسانس به پزشکی

ثبت نام اولیه و اینترنتی آزمون لیسانس به پزشکی هر ساله در دی ماه شروع شده و در بهمن ماه تمام می‌شود . بعد از اینکه ثبت نام اولیه لیسانس به پزشکی خاتمه پیدا کرد تاریخ برگزاری آزمون کتبی لیسانس به پزشکی اعلام می‌گردد که معمولاً حدود تیر یا خرداد سال بعد برگزار می‌گردد . همچنین برای اطلاع به موقع می توانید سایت دکتر رحیمی را چک کنید.

چه کسانی می توانند در این آزمون شرکت کنند؟

داوطلبان دوره کارشناسی علوم تجربی و علوم ریاضی مجاز به شرکت می‌باشند ولی دانشجویان ارشد یا دکترای علوم انسانی و زبان نمی‌توانند در این آزمون ثبت نام نمایند

آزمون لیسانس به پزشکی
آزمون لیسانس به پزشکی (دکتر رحیمی )

پس ازقبولی در آزمون کتبی لیسانس به پزشکی چه مراحلی را باید طی کنیم؟

پس از برگزاری آزمون کتبی لیسانس به پزشکی و اعلام نتایج آزمون کتبی قبول شده‌های آزمون کتبی در طی اطلاعیه‌ای به آزمون مصاحبه دعوت می‌گردند و قبول شده‌های آزمون مصاحبه طی یک الی دو هفته اعلام خواهند شد که قبولی های نهایی می باشند . قبولی‌های نهایی آزمون لیسانس به پزشکی می‌توانند به صورت حضوری در مهر ماه به دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه نمایند و ثبت نام حضوری خود را تکمیل کنند.

برای ثبت نام حضوری مدارکی همچون عکس، کپی کارت ملی، مدرک کارشناسی مدرک دیپلم دریافت می‌گردد. بعد از ثبت نام حضوری کارت دانشجویی پزشکی برای قبول شده‌های آزمون لیسانس به پزشکی صادر می‌گردد .

شروع درس ها از دوره علوم پایه خواهد بود و با قبول شده‌های کنکور سراسری در یک کلاس خواهند بود. همچنین دروس عمومی که داوطلبان لیسانس به پزشکی در دوره کارشناسی خود پاس نموده‌اند بعد از قبولی در آزمون لیسانس به پزشکی و ورود به رشته پزشکی و همچنین دروس اختصاصی که مشابه کارشناسی و رشته پزشکی می‌باشد تطبیق خواهد خورد و از این طریق طول تحصیل در رشته پزشکی برای دانشجویان لیسانس پزشکی به جای ۷ سال ۶ سال خواهد بود.

ادامه تحصیل قبول شده‌های آزمون لیسانس پزشکی از این به بعد مشابه قبول شده‌های کنکور سراسری خواهد بود و در آزمون‌های کلاسی و کلاس‌های مربوط به رشته پزشکی شرکت خواهند کرد .

آزمون جامع علوم پایه و پر اینترنی مانند قبول شده‌های کنکور می‌دهند. همچنین قبول شده‌های آزمون لیسانس پزشکی بعد از اتمام دوره پزشکی عمومی یا دکترای عمومی خود مجاز به شرکت در آزمون تخصص و فوق تخصص می‌باشند و می‌توانند به هر رشته‌ای که در رشته تخصصی پزشکی باشد و علاقمند باشند ادامه تحصیل دهند.

میانگین امتیاز 3.7/5 تعداد رای : 3

ضمیمه بلاگ:

ارسال پست برای دوست هایتان

0 دیدگاه

شما هم در این مقاله شرکت کنید!